Քրեական պատասխանատվության խստացում առանց վարորդական իրավունքի տրանսպորտային միջոց վարելու դեպքում. նոր փոփոխություններ

e-draft.am իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման հարթակում հանրային քննարկման ներկայացված «Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» և «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքների նախագծերը, որոնցով փակվում է վարորդական իրավունքից զրկված անձանց՝ ակտի բողոքարկումով տարիներով քրեական պատասխանատվությունից խուսափելու հնարավորությունը։

Ո՞րն է խնդիրը

Ներկայումս վարորդական իրավունք չունեցող անձին քրեական պատասխանատվության ենթարկելու համար պետք է նախ նրա նկատմամբ կիրառված լինի վարչական պատասխանատվություն։ Սակայն գործնականում վարորդները վարչական ակտը վիճարկելու միջոցով տևական ժամանակ զերծ են մնում քրեական պատասխանատվությունից և շարունակում մասնակցել ճանապարհային երթևեկությանը։

Նախագծի հիմնավորումն ուղղակիորեն փաստում է՝ «անձի նկատմամբ վարչական պատասխանատվություն կիրառված լինելը գործնականում դարձել է տրանսպորտային միջոց վարելու իրավունքը կասեցված, այն չունեցող կամ դրանից զրկված անձին քրեական պատասխանատվության ենթարկելու ոչ թե նախապայման, այլ գործնական խոչընդոտ»։

Ի՞նչ իրավակարգավորումներ է առաջարկվում

Փոփոխությունների համաձայն՝ քրեական պատասխանատվության համար բավական կլինի վարչական ակտի կայացումը՝ անկախ դրա բողոքարկումից։ Այսինքն՝ եթե ոստիկանությունը որոշում է կայացրել վարորդական իրավունքից զրկելու կամ այն կասեցնելու մասին և անձը այդ որոշումը բողոքարկել է դատարան, սակայն կրկին է վարել ավտոմեքենա, նա կհետապնդվի քրեական կարգով։

Ավելին՝ առանձին հանցակազմ է սահմանվում վարչական ակտը չկատարելու համար ինքնին։ Օրինակ՝ եթե դատարանը զրկել է իրավունքից, իսկ անձը չի հանձնել վկայականը և շարունակում է վարել, սա առանձին հանցանք է դառնում։

Ինչքա՞ն է խստանում պատասխանատվությունը

Առաջին անգամ առանց իրավունքի վարելու համար վարչական տույժը բարձրանում է չորս անգամ՝ հիսնապատիկից մինչև երկուհարյուրապատիկ նվազագույն աշխատավարձ։

Կրկնակի խախտման դեպքում սպառնում են քրեական պատիժներ՝ տասնապատիկից քսանապատիկի չափով տուգանք, 100-200 ժամ հանրային աշխատանքներ, մինչև երկու ամիս կարճաժամկետ ազատազրկում կամ մինչև մեկ տարի ազատազրկում։

Հարբած վիճակում կամ զննությունից հրաժարվելու դեպքում՝ քսանապատիկից քառասունապատիկի տուգանք, 150-270 ժամ հանրային աշխատանքներ կամ մեկից երեք տարի ազատազրկում։

Ինչո՞ւ է անհրաժեշտ համաձայնությունը հանել

Նախագիծը վերացնում է հանրային աշխատանքների կիրառման համար դատապարտյալի համաձայնության պահանջը։ Պատճառն այն է, որ այս պատժատեսակը գործնականում շատ քիչ է կիրառվում՝ 2025 թվականի առաջին կիսամյակում 10,573 դատավճիռներից միայն 1,164-ը եղել է հանրային աշխատանքներ, իսկ 8,935-ը՝ տուգանք։

Մշակողների փաստարկով՝ Միջազգային աշխատանքային կազմակերպության 1930 թվականի կոնվենցիան արգելում է հարկադիր աշխատանքը, բայց դատարանի դատավճռով նշանակված աշխատանքը հարկադիր աշխատանք չէ համարվում։

Ո՞րն է փոփոխությունների նպատակը

Նախագծի հիմնավորումը նշում է, որ փոփոխությունները մաս են կազմում դատական և իրավական բարեփոխումների 2022-2026թթ. ռազմավարության՝ Քրեական օրենսգրքի կիրառման մոնիթորինգի և գործնական խնդիրների վերհանման պահանջի իրականացման։

Նախարարությունը նպատակ է դնում «ապահովել տրանսպորտային միջոցներ վարելու իրավունք չունեցող անձի կողմից տրանսպորտային միջոց վարելու դեպքերին պետության պատշաճ իրավական արձագանքը»։

Օրենքը ուժի մեջ կմտնի պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը

Latest

Արշակ Սրբազանն ի սկզբանե դիրքորոշում է հայտնել, որ այն հոդվածով, որով քրեական վարույթը նախաձեռնվել է, Սրբազանը չի կարող լինել տուժող։ Այս մասին «Փաստինֆո»-ի հետ զրույցում հայտնեց Արշակ արքեպիսկոպոս Խաչատրյանի փաստաբան Արսեն Բաբայանը
«Ռազմական գնումների» հանելուկը. ո՞ւր է «անհետացել» 6,35 միլիարդ դոլարը». Լիա Սարգսյան
«Ես շատ նիհար եմ ու կոմպլեքսավորվում եմ կարճ հագնելուց».ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
ԱՄՆ փոխպետքարտուղարը շոկի է մատնել Փաշինյանին
Ուշադրություն․ Այսօր կլինեն հոսանքի պլանային անշատումներ․ ՄԱՆՐԱՄԱՍՆԵՐ
Տեղեկացեք․ Այսօր նշված հասցեներում գազ չի լինելու
Քրեական պատասխանատվության խստացում առանց վարորդական իրավունքի տրանսպորտային միջոց վարելու դեպքում. նոր փոփոխություններ
Հակաբիոտիկները չեն ազդում վիրուսների վրա
Չամիչով թուրմ․ մաքրեք լյարդը